Cumperi sau inchiriezi spatiul de birou ?



Este o intrebare pe care si-o pun toti antreprenorii sau antreprenorii in devenire. Atunci cand incepi o afacere, unul dintre principalele elemente de care ai nevoie este un spatiu de munca, iar alegerea lui poate sa fie extrem de dificila. Este adevarat, pentru inceput poti lucra de acasa, insa cu timpul, o data ce apar angajații, iar activitatea incepe sa infloreasca, este cazul sa gasesti un birou.

Cumperi sau inchiriezi un birou?

Cu siguranta, este o intrebare care sta pe buzele tuturor. Achizitia pare ok in cazul in care ai bani lichizi si aduce o serie de avantaje. Este insa mai buna decat inchirierea? Cu siguranta, depinde foarte mult de activitatea practicata. La prima vedere, avantajele aduse de achizitie sunt evidente:
- Vei putea transforma biroul in acel spatiu care sa iti reprezinte extrem de bine firma. Practic, vei putea sa lucrezi inclusiv la structura locului in care lucrezi;
- Nu vei mai plati chirie. Investitia este doar una initiala, nemafiind nevoie sa platesti chirie.
- Vei avea o siguranta financiara. Un imobil este, fara doar si poate o garantie financiara pentru o firma , mai ales pentru una in dezvoltare.
Din pacate, achizitia unui birou iti poate limita dezvoltarea, deoarece nu te vei putea muta chiar asa de repede, oricand ai nevoie de spatiu mai mare si iti poate scoate o multime de bani din buzunar. Un lucru este foarte cert: daca vrei sa cumperi, trebuie sa ai toti banii. Creditul este total ineficient in acest caz.
In cazul chiriei , situatia este mult mai simpla. Exista o multime de birouri de inchiriat, indiferent care este orasul in care vrei sa iti desfasori activitatea si te poti bucura din plin de avantajele oferite de acest tip de a obtine un birou. Spre exemplu, poti alege un business center, spatiu destinat exclusiv firmelor. Aici poti intra intr-o lume cu totul si cu totul deosebita, te poti bucura de impartirea cheltuielilor cu restul de firme si poti descoperi potentiali clienti sau potentiali parteneri.
Atunci cand inchiriezi un birou trebuie sa ai in vedere mai multe elemente, cum ar fi zona in care se afla, distanta de mijloacele de transport in comun, locurile de parcare si evident, preferintele angajatilor. Pe termen lung, aceste elemente pot fi criterii de fericire sau de nemultumire pentru cei care lucreaza in compania ta.

Spune-ne parerea ta. COMENTEAZA!

Scrie un comentariu