Recenzie pentru cartea SF Dune

Dune este una dintre cele cateva carti sf care te provoaca sa le recitesti. Este o naratiune, spusa exceptional, despre viitorul civilizatiei umane vazut prin ochii unui print si ai familiei sale.

Paul, pe langa faptul ca este un print, este si o persoana exceptionala. De la o varsta mica este antrenat in lupta de unii dintre cei mai buni luptatori din univers, iar in acelasi timp este indrumat sa observe obiectiv situatiile in care se afla, sa se detaseze total, si sa analizeze toti factorii in mod egal, identic unui calculator.

Mai mult, mama lui il invata o tehnica exceptionala prin cate isi poate controla fiecare muschi al corpului. Dar toate aceste antrenamente la care este supus, desi extraordinare, palesc in comparatie cu puterea supraomeneasca cu care a fost inzestrat, aceea de a observa in viitor si de a alege ce cale vrea sa urmeze. Datorita acestei puteri se formeaza cele 2 trasee pe care Paul le va urma pe desfasurarea cartii.

Una dintre trasaturile cele mai interesante ale universului Dune este amestecul dintre religie, politica si diferitele factiuni care utilizeaza tot ce le sta in putinta pentru a-si atinge telul. Unul dintre partile principale, Bene Gesserit, este un grup de cititori de minti inclinati spre politica, grup din care face parte si mama personajului central. Au pus in actiune un plan de inmultire controlata, lung de 90 de generatii, utilizand persoane, pentru a obtine un set de gene ce ii va permite persoanei sa vada in viitor. Acest grup este deasemenea responsabil pentru plantarea unor seminte religioase in constiinta locuitorilor planetei Dune, motive care il vor ajuta pe Paul sa devina liderul bastinasilor.

Romanul SF al lui Frank Herbert poate fi greu de urmarit in anumite fragmente, in mod special la inceput. Introducerea rapida a civilizatiilor si limbilor face ca primul capitol sa fie greu de inteles. Autorul incearca in mod intentionat sa deruteze cititorul, pentru a insufla sentimentele pe care Paul le-a simtit in momentul in care isi descopera noua casa de pe Arrakis.

Daca reusesti sa parcurgi partea introductiva fara sa renunti la aceasta carte, vei descoperi o poveste fantastica cu personaje si actiune pe masura.

Spune-ne parerea ta. COMENTEAZA!